MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.TARAFLAR
İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda
belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.
- ‘ALICI’ ; (sözleşmede bundan sonra
"ALICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD:
ADRES:
- ‘SATICI’ ; (sözleşmede bundan sonra
"SATICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD: Eurofins İzmir Gıda Analiz Laboratuvarları
Ltd. Şti.
ADRES: Karacaoğlan mahallesi 6166 sokak No: 27/A Bornova / İzmir
İş bu sözleşmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu
siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi
gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda
bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2.TANIMLAR
İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında
aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.
HİZMET : SATICI tarafından,
ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında laboratuvar analizleri ve testleri
gibi çeşitli bilimsel ve teknik incelemeler, araştırmalar, raporlama ve benzeri
faaliyetlerin belirli bir amaca yönelik bilgi, analiz, değerlendirme veya sonuca
ulaşmak amacıyla ALICI’ya sağlanmasıdır
SATICI : Ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında
tüketiciye laboratuvar hizmeti sunan veya laboratuvar hizmeti sunan adına veya
hesabına hareket eden şirketi,
ALICI : SATICI’dan laboratuvar
hizmeti satın almak amacıyla sözleşme yapan, hizmetten yararlanmayı talep eden
ve bu hizmet için ödeme yapma yükümlülüğü taşıyan gerçek veya tüzel kişi.
SİTE : SATICI’ya ait * uzantılı internet sitesini,
TARAFLAR : SATICI ve ALICI’yı,
SÖZLEŞME : SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu
sözleşmeyi,
ANALİZ RAPORU: Hizmet faaliyeti sonucunda SATICI
tarafından ALICI’ya sunulan hizmet faaliyetine konu olan numune bilgilerini ve
analiz sonuçlarını içeren doküman.
3.KONU
İşbu Sözleşme, ALICI’nın, SATICI’ya ait internet
sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda nitelikleri ve
satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6102 Sayılı Ticaret
Kanunu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerini düzenler.
Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış
fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene
kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna
kadar geçerlidir. SATICI, fiyatlarda ve sözleşme koşullarında değişiklik yapma
hakkını saklı tutar.
4. SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı
Adres
Telefon
Faks
Eposta
5. ALICI BİLGİLERİ
Teslim edilecek kişi
Teslimat Adresi
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı
6. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
6.1. Hizmetin temel
özellikleri (analiz kapsamı, analizin kapsadığı ürün grubu, analiz hizmeti
verilebilmesi için gerekli olan minimum numune miktarı) SATICI’ya ait internet
sitesinde yayınlanmaktadır.
6.2. Listelenen ve
sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler
güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan
edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir. SATICI, fiyatlarda
ve sözleşme koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
6.3. Sözleşme konusu
mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıda gösterilmiştir.
Hizmet Açıklaması |
Adet |
Birim Fiyatı |
Ara Toplam |
Kargo Tutarı |
|||
Toplam : |
Ödeme Şekli ve Planı
Teslimat Adresi
Teslim Edilecek kişi
Fatura Adresi
Sipariş Tarihi
Teslimat tarihi
Teslim şekli
6.4. Ürün sevkiyat
masrafı olan kargo ücreti ALICI tarafından ödenecektir.
7. FATURA BİLGİLERİ
Ad/Soyad/Unvan
Adres
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı
Fatura teslim: Fatura hizmet faaliyetinin gerçekleştirilmesini takiben ALICI’nın
belirttiği mail adresine iletilecektir.
8. GENEL HÜKÜMLER
8.1. ALICI,
SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri,
satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi
sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. ALICI’nın; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi,
mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya
verilmesi gereken adresi, siparişi verilen hizmete ait temel özellikleri, hizmetin
vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz
olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
8.2. Sözleşme konusu
her bir hizmet, sitede belirtilen analiz süresi sonunda ALICI’nın analiz
raporunun teslim edilmesini beyan ettiği adres veya mail adresine sahip kişi
ve/veya kuruluşa teslim edilir.
8.3. ALICI, Sözleşme
konusu hizmet için işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit edeceğini,
herhangi bir nedenle sözleşme konusu hizmet bedelinin ödenmemesi ve/veya banka
kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın sözleşme konusu hizmeti verme
yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
8.4. ALICI, Sözleşme
konusu hizmet faaliyetinin ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi
ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz
kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu hizmet bedelinin ilgili
banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI’nın
durumun kendisine bildirildiği tarihten itibaren 3 iş günü içerisinde ödemeyi
tamamlama yükümlülüğü bulunmaktadır.ALICI’nın bu süre içerisinde ödemeyi
gerçekleştirmemesi halinde, SATICI’nın hizmeti durdurma, analiz raporuna
erişimi kısıtlama ve/veya yasal yollara başvurma hakkı saklıdır.
8.5. SATICI,
tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların
borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması
gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu hizmet faaliyetini
süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildireceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa
emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun
ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir.
ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı
ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI
tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade
edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka
tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3
haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın
hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan,
ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
8.6. ALICI
ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya hizmet
faaliyetini ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına
ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline
ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir
önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının
kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir.
ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede
sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması
halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
8.7. ALICI,
SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair
bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı
nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal,
nakden ve defaten tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.
8.8. ALICI,
SATICI’ya ait internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet
etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde,
doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran ALICI’yı
bağlayacaktır.
8.9. ALICI,
SATICI’ya ait internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel
ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir
amaç için, başkalarının maddi ve manevi haklarına tecavüz edecek şekilde
kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya
zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) işlemlerde bulunamaz.
8.10. SATICI’ya ait
internet sitesinin üzerinden, SATICI’nın kendi kontrolünde olmayan ve/veya
başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve/veya işlettiği başka web sitelerine
ve/veya başka içeriklere link verilebilir. Bu linkler ALICI’ya yönlenme
kolaylığı sağlamak amacıyla konmuş olup herhangi bir web sitesini veya o siteyi
işleten kişiyi desteklememekte ve Link verilen web sitesinin içerdiği bilgilere
yönelik herhangi bir garanti niteliği taşımamaktadır. ALICI, bu sitelere erişim
sağlarken riskleri üstlenmektedir.
8.11. İşbu sözleşme
içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal
nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, SATICI’yı bu ihlallerin
hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın
hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, SATICI’nın üyeye karşı üyelik
sözleşmesine uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.
8.12. SATICI tarafından numune alma hizmeti verilmemekte olup,
hizmet faaliyeti verilecek olan numunenin SATICI’ya ulaştırılması ALICI’ya
aittir. Analiz raporunda belirtilen sonuçlar gönderilen numunenin teslim
alındığı hali için geçerli olacaktır. Numunenin kabulünden sonraki sorumluluk
SATICI’ya aittir. SATICI uygulanan analiz yöntemlerinin doğruluğundan
sorumludur.
8.12. Numuneler, numunenin yapısına uygun olarak koşullarda
(soğuk zincir, steril ambalaj vs) teslim edilmelidir. Numunenin nakli
sırasında numunede oluşabilecek hasardan SATICI sorumlu değildir. Numunenin
laboratuvara kabulüne kadar geçen süre zarfında ambalajlanması, muhafazası
işlemlerinin sorumluluğu ALICI’ya aittir. Orijinal ambalajında gönderilecek
numuneler için ambalaj üzerinde belirtilen saklama koşullarında SATICI’ya
iletilmelidir. Numunelere ait, saklama ve taşınma
koşullarına ilişkin bilgilerin eksiksiz olarak laboratuvara iletilmesi
ALICI’nın sorumluluğundadır. Laboratuvara ulaşan numunelerin
bilgilerinde belirsizlik olması halinde numuneler 5 iş günü laboratuvarda
bekletilip, sonrasında firma izni alınmadan imha edilecektir.
8.13. SATICI’ya ulaşan numunelerin hasarlı olması, miktar,
ambalaj vb. koşullar nedeniyle analize uygun olmaması durumunda, ALICI’ya bilgi
verilecektir. ALICI yine de numunenin analize alınmasını talep ederse, bu talep
yazılı olarak istenecek ve numune şartlı kabul edilerek analize alınacaktır. Şartlı
kabul edilen numunelerde oluşabilecek sapmalardan SATICI sorumlu tutulamaz ve
hangi sonuçların bu sapmalardan etkilenebileceğini gösteren bir feragat beyanı
analiz raporunda belirtilir.
8.14. Site
üzerinden hizmet alımı sırasında belirtilen bilgilere ilave/düzeltme talepleri,
laboratuvar analiz hizmetine başlamadan önce ve yazılı olarak
yapılmalıdır. ALICI’dan gelen talepler, laboratuvarın tutarlılığını ve
sonuçların geçerliliğini etkilememelidir. Raporun
yayımlanmasından sonra gelen değişiklik talepleri T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı
Gıda Kontrol Laboratuvarları Yönetmeliği ve akreditasyon gereklilikleri
kapsamında değerlendirilecektir. Analiz raporunun uygunsuz kullanımına neden
olabilecek rapordan analiz çıkartma/düzeltme, numuneye ilişkin bilgilerin
değiştirilmesi, rapor bölünmesi gibi talepler kabul edilmeyecektir.
8.15. ALICI, analiz sonuçlarına itirazını ve/veya
analiz tekrar taleplerini SATICI’ya mail yolu ile iletebilir. Gelen talepler
öncelikle laboratuvar tarafından teknik incelemeye alınır ve yapılan
değerlendirme sonucuna göre ALICI’ya geri dönüş sağlanır. Tekrarı uygun görülen
analizlerde farklı sonuç çıkması halinde revize analiz raporu yayınlanarak
ALICI’ya gönderilir ve ilave ücret talep edilmez. Analiz tekrar sonuçlarının
ilk elde edilen analiz sonuçlarına paralel çıkması durumunda ALICI’dan analiz
tekrar bedeli talep edilir ve ilgili analizin teklifinde yer alan ücretin
tamamı ALICI’ya faturalandırılır.
8.16. Revize edilen Analiz Raporlarının önceki
versiyonlarının SATICI’ya geri iade edilmesi zorunludur ve geçerliliğini
kaybetmiş olan eski raporların kullanılması halinde laboratuvarımız sorumlu
tutulamaz. Analiz Raporunun en son versiyonuna, rapor üzerindeki QR kod
üzerinden erişebilirsiniz.
8.17. Analizi tamamlanan numunelerin saklama süresi azami 1(bir) aydır. Mikrobiyolojik analizlerden sonra, aynı numuneyle analiz tekrar edilemeyeceğinden numuneler saklanmaz. Son kullanma tarihi geçmiş veya bozulma gösteren numunelerde bu süre beklenmez. ALICI, laboratuvara şahit numune ayrılması için yeterli miktarda numune göndermediği taktirde deney sonuçlarına itiraz etmeyeceğini ve deney tekrarı talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
8.18.
Analizler için kullanılacak referans metotların iptal olması veya yerine geçen
bir standardın metodun olmaması durumunda metot, ait olduğu yıl bilgisi ile
işaretlenerek müşterinin onayı ile kullanılabilir.
8.19.
Uygunluk beyanının yapılması sırasında uygulanacak karar kuralı (ölçüm
belirsizliğinin uygulanma şekli) web sitemizde yer alan karar kuralı talimatına
göre uygulanmaktadır. ALICI’nın karar kuralı uygulaması talebi bulunmaması
ve/veya ilgili analiz için yasal mevzuat, standart veya şartnamede herhangi bir
limit bulunmaması durumunda laboratuvar sonuçların uygunluğunu değerlendirirken
ölçüm belirsizliğini dâhil etmeden (Basit Kabul Kuralı) karar vermektedir.
8.20.
Analiz sonucu ile birlikte ölçüm belirsizliği talep edilmesi durumunda numune
almadan kaynaklı ölçüm belirsizliği hesaba katılmayacaktır.
8.22. Analiz sonrası
kalan numunenin iade edilmesi ve/veya analiz izleme talebiyle laboratuvarımıza
başvuru yapılabilir. Bu talepler laboratuvarın değerlendirmesi sonucunda, onay
vermesiyle gerçekleştirilir.
8.23.
Verilecek hizmet sonrasında düzenlenecek analiz raporu adli-idari işlemlerde ve
reklam amacıyla kullanılamaz. SATICI’nın izni olmadan
analiz raporu yayınlanamaz ve çoğaltılamaz. Aksi halde SATICI, maddi ve manevi
zararının tazmini için yargıya başvurma hakkını saklı tutar.
8.24. Hizmet faaliyeti sonucunda SATICI tarafından
ALICI’ya sunulan analiz raporları analiz sonuçlarını, metotları, müşteri/numune
bilgilerini, talep edilmesi durumunda uygunluk beyanı değerlendirmesini
içermektedir. Hesaplanmış ise LOD, LOQ, Geri Kazanım ve belirsizlik değerleri
analiz raporuna eklenebilmektedir.
8.25. Sadece bir orijinal rapor basılmaktadır. Raporun
müşteriye teslim edilmesinden sonra hasar/kayıp sorumluluğu müşteriye aittir.
Raporun kaybolması durumunda ya da istendiğinde “Aslı Gibidir” kaşeli bir adet
kopyası verilebilmekte ve bu koşullar dışında rapor çoğaltılmamaktadır.
Raporlar Türkçe – İngilizce olarak hazırlanmaktadır.
8.26. Analiz raporunun müşteriye gönderilmesinden sonra
rapor gizliliğinin sağlanması ALICI’nın sorumluluğundadır.
8.27. Sitede tanımlı olan analiz süreleri asgari
süreler olup laboratuvarın iş yoğunluğuna göre değişebilmektedir. Analiz
sürelerindeki değişikliklerde ALICI bilgilendirilecektir. Analiz süresi en uzun
teste göre hesaplanmaktadır ve numuneler laboratuvara ulaştıktan sonra
başlamaktadır.
8.28. Mikrobiyolojik analiz süreleri sonuçların
negatif çıkması durumuna göre verilmiştir. Şüpheli ve pozitif durumlarda süre
uzayacaktır.
8.29. Sözleşmeden her türlü sapma SATICI tarafından
ALICI’ya bildirilecektir. SATICI analiz koşulları ve kuralları ile ilgili
yapacağı bir değişiklik olmadan önce ALICI’ya bilgi vermek ve teyit almakla
yükümlüdür.
9. CAYMA HAKKI
9.1. Cayma hakkı, yalnızca
ALICI’nın tüketici sıfatına sahip olması ve işbu sözleşme konusu hizmetin
tüketici işlemi kapsamında yer alması durumunda aşağıdaki şartlarla geçerli
olacaktır.
9.2. ALICI, hizmetin
ifasına başlanmadan önce, on dört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin
ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
9.3. Cayma hakkı süresi,
sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren başlar. Ancak, ALICI, laboratuvar
hizmetinin ifasına başlanmadan önce cayma hakkını kullanabilir. Hizmetin
ifasına başlanmış olması, ALICI’nın cayma hakkını kaybetmesine neden olur.
9.4. Numunenin kabulünden
sonra, eğer müşteri analiz işlemini iptal etmek isterse, yalnızca analitik
işlemler başlamadan önce iptal talebi geçerli olacaktır. Analitik işlemler
henüz başlamamışsa, analiz iptal edilir ve herhangi bir ücret talep edilmez.
Ancak, numune analize alındığında, başlanan analizler için ücret talep edilir
ve analiz raporu müşteriye gönderilir.
9.5 SATICI, cayma
bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde
toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmekle yükümlüdür.
10. TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı
durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi
kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu
olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir
ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI,
borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını
ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder
11. YETKİLİ MAHKEME VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
11.1. İşbu sözleşmeden
doğabilecek her türlü uyuşmazlık öncelikle taraflar arasında iyi niyet
çerçevesinde müzakere yoluyla çözülmeye çalışılacaktır.
11.2. ALICI’nın tüketici
sıfatına sahip olması halinde, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
ve ilgili mevzuat uyarınca, ALICI’nın yerleşim yerinin bulunduğu yerdeki Tüketici
Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
11.3. ALICI’nın tüketici
sıfatına sahip olmaması ve ticari veya mesleki amaçlarla sözleşme yapmış olması
halinde, işbu sözleşmeden doğan tüm ihtilaflarda İzmir Mahkemeleri ve İcra
Daireleri yetkilidir.
12. YÜRÜRLÜK
ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde
işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin
gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI tarafından okunup kabul
edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla
yükümlüdür.
SATICI:
ALICI:
TARİH: