MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

1.TARAFLAR

İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.

  1. ‘ALICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "ALICI" olarak anılacaktır)

AD- SOYAD:
ADRES:

  1. ‘SATICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "SATICI" olarak anılacaktır)

AD- SOYAD: Eurofins İzmir Gıda Analiz Laboratuvarları Ltd. Şti.
ADRES: Karacaoğlan mahallesi 6166 sokak No: 27/A Bornova / İzmir

İş bu sözleşmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.

2.TANIMLAR

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.

 

HİZMET : SATICI tarafından, ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında laboratuvar analizleri ve testleri gibi çeşitli bilimsel ve teknik incelemeler, araştırmalar, raporlama ve benzeri faaliyetlerin belirli bir amaca yönelik bilgi, analiz, değerlendirme veya sonuca ulaşmak amacıyla ALICI’ya sağlanmasıdır

 

SATICI : Ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye laboratuvar hizmeti sunan veya laboratuvar hizmeti sunan adına veya hesabına hareket eden şirketi,

ALICI : SATICI’dan laboratuvar hizmeti satın almak amacıyla sözleşme yapan, hizmetten yararlanmayı talep eden ve bu hizmet için ödeme yapma yükümlülüğü taşıyan gerçek veya tüzel kişi.

 

SİTE : SATICI’ya ait * uzantılı internet sitesini,

TARAFLAR : SATICI ve ALICI’yı,

SÖZLEŞME : SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu sözleşmeyi,

 

ANALİZ RAPORU: Hizmet faaliyeti sonucunda SATICI tarafından ALICI’ya sunulan hizmet faaliyetine konu olan numune bilgilerini ve analiz sonuçlarını içeren doküman.

3.KONU

İşbu Sözleşme, ALICI’nın, SATICI’ya ait internet sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6102 Sayılı Ticaret Kanunu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler.

Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir. SATICI, fiyatlarda ve sözleşme koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

4. SATICI BİLGİLERİ

Ünvanı
Adres
Telefon
Faks
Eposta

5. ALICI BİLGİLERİ

Teslim edilecek kişi
Teslimat Adresi
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı

6. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ

6.1. Hizmetin temel özellikleri (analiz kapsamı, analizin kapsadığı ürün grubu, analiz hizmeti verilebilmesi için gerekli olan minimum numune miktarı) SATICI’ya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır.

6.2. Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir. SATICI, fiyatlarda ve sözleşme koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

6.3. Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıda gösterilmiştir.

 

 

 

Hizmet Açıklaması

Adet

Birim Fiyatı

Ara Toplam
(KDV Dahil)

Kargo Tutarı

Toplam :

 

Ödeme Şekli ve Planı

Teslimat Adresi

Teslim Edilecek kişi

Fatura Adresi

Sipariş Tarihi

Teslimat tarihi

Teslim şekli

 

6.4.  Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti ALICI tarafından ödenecektir.

7. FATURA BİLGİLERİ

Ad/Soyad/Unvan

Adres
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı
Fatura teslim: Fatura hizmet faaliyetinin gerçekleştirilmesini takiben ALICI’nın belirttiği mail adresine iletilecektir.

8. GENEL HÜKÜMLER

8.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen hizmete ait temel özellikleri, hizmetin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

8.2. Sözleşme konusu her bir hizmet, sitede belirtilen analiz süresi sonunda ALICI’nın analiz raporunun teslim edilmesini beyan ettiği adres veya mail adresine sahip kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir.

8.3. ALICI, Sözleşme konusu hizmet için işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu hizmet bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın sözleşme konusu hizmeti verme yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

8.4. ALICI, Sözleşme konusu hizmet faaliyetinin ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu hizmet bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI’nın durumun kendisine bildirildiği tarihten itibaren 3 iş günü içerisinde ödemeyi tamamlama yükümlülüğü bulunmaktadır.ALICI’nın bu süre içerisinde ödemeyi gerçekleştirmemesi halinde, SATICI’nın hizmeti durdurma, analiz raporuna erişimi kısıtlama ve/veya yasal yollara başvurma hakkı saklıdır. 

8.5. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu hizmet faaliyetini süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

8.6. ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya hizmet faaliyetini ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

8.7. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.

8.8. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran ALICI’yı bağlayacaktır.

8.9. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının maddi ve manevi haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) işlemlerde bulunamaz.

8.10. SATICI’ya ait internet sitesinin üzerinden, SATICI’nın kendi kontrolünde olmayan ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve/veya işlettiği başka web sitelerine ve/veya başka içeriklere link verilebilir. Bu linkler ALICI’ya yönlenme kolaylığı sağlamak amacıyla konmuş olup herhangi bir web sitesini veya o siteyi işleten kişiyi desteklememekte ve Link verilen web sitesinin içerdiği bilgilere yönelik herhangi bir garanti niteliği taşımamaktadır. ALICI, bu sitelere erişim sağlarken riskleri üstlenmektedir.

8.11. İşbu sözleşme içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, SATICI’yı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, SATICI’nın üyeye karşı üyelik sözleşmesine uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.

8.12. SATICI tarafından numune alma hizmeti verilmemekte olup, hizmet faaliyeti verilecek olan numunenin SATICI’ya ulaştırılması ALICI’ya aittir. Analiz raporunda belirtilen sonuçlar gönderilen numunenin teslim alındığı hali için geçerli olacaktır. Numunenin kabulünden sonraki sorumluluk SATICI’ya aittir. SATICI uygulanan analiz yöntemlerinin doğruluğundan sorumludur.

 

8.12. Numuneler,  numunenin yapısına uygun olarak koşullarda (soğuk zincir, steril ambalaj vs) teslim edilmelidir. Numunenin nakli sırasında numunede oluşabilecek hasardan SATICI sorumlu değildir. Numunenin laboratuvara kabulüne kadar geçen süre zarfında ambalajlanması, muhafazası işlemlerinin sorumluluğu ALICI’ya aittir. Orijinal ambalajında gönderilecek numuneler için ambalaj üzerinde belirtilen saklama koşullarında SATICI’ya iletilmelidir. Numunelere ait, saklama ve taşınma koşullarına ilişkin bilgilerin eksiksiz olarak laboratuvara iletilmesi ALICI’nın sorumluluğundadır. Laboratuvara ulaşan numunelerin bilgilerinde belirsizlik olması halinde numuneler 5 iş günü laboratuvarda bekletilip, sonrasında firma izni alınmadan imha edilecektir.

 

8.13. SATICI’ya ulaşan numunelerin hasarlı olması, miktar, ambalaj vb. koşullar nedeniyle analize uygun olmaması durumunda, ALICI’ya bilgi verilecektir. ALICI yine de numunenin analize alınmasını talep ederse, bu talep yazılı olarak istenecek ve numune şartlı kabul edilerek analize alınacaktır. Şartlı kabul edilen numunelerde oluşabilecek sapmalardan SATICI sorumlu tutulamaz ve hangi sonuçların bu sapmalardan etkilenebileceğini gösteren bir feragat beyanı analiz raporunda belirtilir.

 

8.14. Site üzerinden hizmet alımı sırasında belirtilen bilgilere ilave/düzeltme talepleri, laboratuvar analiz hizmetine başlamadan önce ve yazılı olarak yapılmalıdır. ALICI’dan gelen talepler, laboratuvarın tutarlılığını ve sonuçların geçerliliğini etkilememelidir. Raporun yayımlanmasından sonra gelen değişiklik talepleri T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Laboratuvarları Yönetmeliği ve akreditasyon gereklilikleri kapsamında değerlendirilecektir. Analiz raporunun uygunsuz kullanımına neden olabilecek rapordan analiz çıkartma/düzeltme, numuneye ilişkin bilgilerin değiştirilmesi, rapor bölünmesi gibi talepler kabul edilmeyecektir.

 

8.15. ALICI, analiz sonuçlarına itirazını ve/veya analiz tekrar taleplerini SATICI’ya mail yolu ile iletebilir. Gelen talepler öncelikle laboratuvar tarafından teknik incelemeye alınır ve yapılan değerlendirme sonucuna göre ALICI’ya geri dönüş sağlanır. Tekrarı uygun görülen analizlerde farklı sonuç çıkması halinde revize analiz raporu yayınlanarak ALICI’ya gönderilir ve ilave ücret talep edilmez. Analiz tekrar sonuçlarının ilk elde edilen analiz sonuçlarına paralel çıkması durumunda ALICI’dan analiz tekrar bedeli talep edilir ve ilgili analizin teklifinde yer alan ücretin tamamı ALICI’ya faturalandırılır.

8.16. Revize edilen Analiz Raporlarının önceki versiyonlarının SATICI’ya geri iade edilmesi zorunludur ve geçerliliğini kaybetmiş olan eski raporların kullanılması halinde laboratuvarımız sorumlu tutulamaz. Analiz Raporunun en son versiyonuna, rapor üzerindeki QR kod üzerinden erişebilirsiniz.

8.17. Analizi tamamlanan numunelerin saklama süresi azami 1(bir) aydır. Mikrobiyolojik analizlerden sonra, aynı numuneyle analiz tekrar edilemeyeceğinden numuneler saklanmaz. Son kullanma tarihi geçmiş veya bozulma gösteren numunelerde bu süre beklenmez. ALICI, laboratuvara şahit numune ayrılması için yeterli miktarda numune göndermediği taktirde deney sonuçlarına itiraz etmeyeceğini ve deney tekrarı talebinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.


8.18. Analizler için kullanılacak referans metotların iptal olması veya yerine geçen bir standardın metodun olmaması durumunda metot, ait olduğu yıl bilgisi ile işaretlenerek müşterinin onayı ile kullanılabilir. 

 

8.19. Uygunluk beyanının yapılması sırasında uygulanacak karar kuralı (ölçüm belirsizliğinin uygulanma şekli) web sitemizde yer alan karar kuralı talimatına göre uygulanmaktadır. ALICI’nın karar kuralı uygulaması talebi bulunmaması ve/veya ilgili analiz için yasal mevzuat, standart veya şartnamede herhangi bir limit bulunmaması durumunda laboratuvar sonuçların uygunluğunu değerlendirirken ölçüm belirsizliğini dâhil etmeden (Basit Kabul Kuralı) karar vermektedir.

 

8.20. Analiz sonucu ile birlikte ölçüm belirsizliği talep edilmesi durumunda numune almadan kaynaklı ölçüm belirsizliği hesaba katılmayacaktır.

 

8.21. Mikrobiyoloji analizlerinde uygunluk değerlendirmesi talep edildiğinde gıda satış ve toplu tüketim yerlerinden teslim edilen numuneler haricinde aynı lota ait 5 ayrı numune teslim edilmesi gereklidir.

 

8.22. Analiz sonrası kalan numunenin iade edilmesi ve/veya analiz izleme talebiyle laboratuvarımıza başvuru yapılabilir. Bu talepler laboratuvarın değerlendirmesi sonucunda, onay vermesiyle gerçekleştirilir. 

8.23. Verilecek hizmet sonrasında düzenlenecek analiz raporu adli-idari işlemlerde ve reklam amacıyla kullanılamaz. SATICI’nın izni olmadan analiz raporu yayınlanamaz ve çoğaltılamaz. Aksi halde SATICI, maddi ve manevi zararının tazmini için yargıya başvurma hakkını saklı tutar.

 

8.24. Hizmet faaliyeti sonucunda SATICI tarafından ALICI’ya sunulan analiz raporları analiz sonuçlarını, metotları, müşteri/numune bilgilerini, talep edilmesi durumunda uygunluk beyanı değerlendirmesini içermektedir. Hesaplanmış ise LOD, LOQ, Geri Kazanım ve belirsizlik değerleri analiz raporuna eklenebilmektedir.

 

8.25. Sadece bir orijinal rapor basılmaktadır. Raporun müşteriye teslim edilmesinden sonra hasar/kayıp sorumluluğu müşteriye aittir. Raporun kaybolması durumunda ya da istendiğinde “Aslı Gibidir” kaşeli bir adet kopyası verilebilmekte ve bu koşullar dışında rapor çoğaltılmamaktadır. Raporlar Türkçe – İngilizce olarak hazırlanmaktadır.

 

8.26. Analiz raporunun müşteriye gönderilmesinden sonra rapor gizliliğinin sağlanması ALICI’nın sorumluluğundadır.

 

8.27. Sitede tanımlı olan analiz süreleri asgari süreler olup laboratuvarın iş yoğunluğuna göre değişebilmektedir. Analiz sürelerindeki değişikliklerde ALICI bilgilendirilecektir. Analiz süresi en uzun teste göre hesaplanmaktadır ve numuneler laboratuvara ulaştıktan sonra başlamaktadır.

8.28. Mikrobiyolojik analiz süreleri sonuçların negatif çıkması durumuna göre verilmiştir. Şüpheli ve pozitif durumlarda süre uzayacaktır.

8.29. Sözleşmeden her türlü sapma SATICI tarafından ALICI’ya bildirilecektir. SATICI analiz koşulları ve kuralları ile ilgili yapacağı bir değişiklik olmadan önce ALICI’ya bilgi vermek ve teyit almakla yükümlüdür.

9. CAYMA HAKKI

9.1. Cayma hakkı, yalnızca ALICI’nın tüketici sıfatına sahip olması ve işbu sözleşme konusu hizmetin tüketici işlemi kapsamında yer alması durumunda aşağıdaki şartlarla geçerli olacaktır.

9.2. ALICI, hizmetin ifasına başlanmadan önce, on dört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

9.3. Cayma hakkı süresi, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren başlar. Ancak, ALICI, laboratuvar hizmetinin ifasına başlanmadan önce cayma hakkını kullanabilir. Hizmetin ifasına başlanmış olması, ALICI’nın cayma hakkını kaybetmesine neden olur.

9.4. Numunenin kabulünden sonra, eğer müşteri analiz işlemini iptal etmek isterse, yalnızca analitik işlemler başlamadan önce iptal talebi geçerli olacaktır. Analitik işlemler henüz başlamamışsa, analiz iptal edilir ve herhangi bir ücret talep edilmez. Ancak, numune analize alındığında, başlanan analizler için ücret talep edilir ve analiz raporu müşteriye gönderilir.

9.5 SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmekle yükümlüdür.

 

10. TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder

11. YETKİLİ MAHKEME VE UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

11.1. İşbu sözleşmeden doğabilecek her türlü uyuşmazlık öncelikle taraflar arasında iyi niyet çerçevesinde müzakere yoluyla çözülmeye çalışılacaktır.

11.2. ALICI’nın tüketici sıfatına sahip olması halinde, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat uyarınca, ALICI’nın yerleşim yerinin bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

11.3. ALICI’nın tüketici sıfatına sahip olmaması ve ticari veya mesleki amaçlarla sözleşme yapmış olması halinde, işbu sözleşmeden doğan tüm ihtilaflarda İzmir Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

12. YÜRÜRLÜK

ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.

SATICI:

ALICI:

TARİH: